7 بازی با عروسک های پولیشی در مهمانی بچه ها

(دیدگاه 0 کاربر)

عروسک پولیشی در سال‌های اخیر به دلیل ساختار نرم و مناسبی که دارد محبوب شده زیرا برای کودکان جذابیت زیادی دارد. گاهی بازی‌کردن با این نوع عروسک به‌ویژه زمانی که کودکان در یک مهمانی هستند مشکل می‌شود اما جای نگرانی نیست. روش‌های زیادی برای بازی با این نوع عروسک وجود دارد تا هم کودکان سرگرم شده و هم از مزیت‌های بازی‌کردن استفاده کنند. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این روش‌های بازی‌کردن توضیح دهیم.

بازی‌های دسته‌جمعی

قبل از اینکه درباره انواع روش‌های بازی‌کردن توضیح دهیم لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. به دلیل اینکه کودکان در کنار یکدیگر هستند باید بازی آن‌ها با عروسک پولیشی به‌صورت گروهی باشد. با این روش همه کودکان سرگرم شده و هم‌زمان مزیت‌های بازی‌کردن هم به رشد فکری آن‌ها کمک می‌کند. در ادامه تعدادی از انواع روش‌های بازی‌کردن با این نوع عروسک مثل  عروسک پولیشی سگ توضیح داده شده است.

بازی با عروسک پولیشی فیل
عروسک پولیشی خودتان را پیدا کنید

یکی از انواع بازی پیداکردن عروسک است. در این نوع بازی همه عروسک‌ها را در یک سبد یا پلاستیک قرار دهید و سپس به‌نوبت چشم یکی از کودکان را ببندید. در مرحله بعد کودک باید تلاش کند با لمس کردن عروسک خودش را پیدا کند و اگر در این کار موفق بود به او پاداش بدهید. این بازی جذابیت زیادی دارد به‌ویژه اگر همه کودکان و به‌نوبت در بازی دخیل شوند.

حدس زدن نوع عروسک پولیشی

یکی دیگر از انواع بازی با عروسک پولیشی حدس زدن نوع عروسک با چشم بسته است. این بازی نیز جذابیت زیادی دارد به‌ویژه اگر همه عروسک‌ها یک نوع حیوان باشند زیرا حدس زدن نوع آن سخت‌تر می‌شود. مانند قبل، عروسک‌ها را در یک سبد یا پلاستیک قرار دهید و سپس چشم کودک را ببندید. کودک باید تلاش کند با حدس زدن نوع عروسک را تشخیص دهد که چه حیوانی است. می‌توانید از او بخواهید همه یا یکی را حدس بزند و سپس به‌نوبت سراغ نفر بعدی بروید.

کمک و نجات عروسک پولیشی حیوانات

در این نوع بازی، کودکان باید تلاش کنند عروسک‌ها را نجات دهند. یک روش این است که عروسک‌ها را به تعداد مساوی تقسیم کرده و کودکان نیز به دو گروه تقسیم شوند. برای هر گروه از عروسک پولیشی یک مشکل ایجاد شده که گروه کودکان باید آن را نجات دهد. برای مثال ممکن است گربه بالای درخت گیر کرده باشد و یا خرس زیر بالش مانده باشد. گروهی که زودتر عروسک‌های خودش را نجات دهد برنده است. این بازی باعث می‌شود مهارت‌های حل مسئله و کار تیمی در کودکان تقویت شود.

 مسابقه دو با عروسک پولیشی

یکی دیگر از روش‌های بازی‌کردن با عروسک پولیشی مسابقه دو امدادی است. در این روش، کودکان به دو گروه تقسیم می‌شوند و باید با هم رقابت کنند. در فاصله چندمتری کودکان دو گروه عروسک قرار دارد که مختص به هر گروه از کودکان است. افراد هر گروه به‌نوبت باید به سمت عروسک‌های گروه خود بدوند و سپس یکی را بردارند و میان زانوهای خود قرار دهند. بعد از آن باید بدون اینکه عروسک بیفتد به سمت تیم خود حرکت کنند و سپس نفر بعدی نیز باید همین کار را تکرار کند.

پانتومیم حیوانات

یک از بازی‌های جذاب با عروسک پولیشی پانتومیم است. در این بازی کودکان به دو گروه تقسیم می‌شوند و برای هر گروه نیز تعدادی عروسک در نظر گرفته می‌شود اما افراد تیم نباید آن را ببینند. سپس به‌نوبت یک نفر از هر تیم به سمت عروسک‌ها رفته، یکی را انتخاب می‌کند و سپس به سمت تیم خود برمی‌گردد. این فرد باید بدون حرف‌زدن و تنها با نمایش حرکات آن حیوان تلاش کند به اعضای تیم خود بفهماند که چه حیوانی را دیده است. افراد تیمی که زودتر نوع حیوان را حدس بزند برنده است.

رقصیدن و درجازدن

 در این روش کودکان باید با موسیقی برقصند و سپس بعد از مدتی یک یا دو عروسک میان آن‌ها پرتاب کنید. کودکان باید هم‌زمان با رقصیدن عروسک پولیشی را به سمت یکدیگر پرتاب کنند و زمانی که موسیقی متوقف شد همه باید رقصیدن را متوقف کنند. در این زمان کودکی که عروسک را در اختیار داشته باشد باید از بازی خارج شود. همین کار ادامه پیدا می‌کند تا تنها یک نفر باقی‌مانده باشد.

عروسک بازی پسر بچه
عروسک پولیشی خاص را پیدا کنید

در میان همه انواع عروسک پولیشی، یک یا دو مورد را بر اساس سلیقه خودتان و کودکان انتخاب کرده و به کودکان نشان دهید. سپس آن یک یا دو عروسک و بقیه عروسک‌ها را در محل‌های مختلف پنهان کنید. سپس زمانی که بازی شروع می‌شود کودکان باید عروسک‌های موردنظر را پیدا کرده و به داور بازی تحویل دهند. این روش بازی‌کردن باعث تحرک کودکان شده و می‌توانند در زمان پیداکردن با یکدیگر همکاری هم داشته باشند.
اگر می‌خواهید بیشتر درباره عروسک بازی کودکان بدانید بازی درمانی، فواید و تکنیک های مختلف آن را مطالعه کنید.


نتیجه‌گیری

عروسک پولیشی یکی از بهترین انواع اسباب‌بازی برای کودکان است و بازی‌کردن با آن مزیت‌های زیادی دارد. در مهمانی کودکان می‌توان با این عروسک انواع مختلف بازی را برای کودکان ایجاد کرد تا علاوه بر سرگرم شدن از مزیت‌های آن نیز استفاده کنید. در این مطلب 7 مورد از انواع بازی توضیح داده شد تا ایده مناسبی برای بازی‌کردن با کودکان داشته باشید.
 
 
امتیاز شما
ارسال دیدگاه