اسباب بازی های هیجان انگیز برای فصل تابستان

(دیدگاه 0 کاربر)

تابستان برای کودکان فصلی دلنشیه. چون بچه‌ها علاوه بر بازی در خانه می‌تونن خارج از خانه و در فضای باز بازی کنن. البته خانواده هم باید با کودک بازی کنه تا اعتماد به نفس کودک بالا بره و احساس امنیت روانی داشته باشه. بازیی‌هایی مثل بازی‌های  فکری مثل مونوپولی یا بازی‌های تحرکی مثل وسطی، از کارهایی هستن که خانواده می‌تونن با بچه‌هاشون انجام بدن. بازی‌کردن کودک در خارج از خانه سبب تحرک، تخلیه انرژی و آرامش داشتن می‌شه. در این مقاله  انواع اسباب بازی های هیجان انگیز برای فصل تابستان و ویژگی‌های آن‌ها بررسی شده.

ویژگی اسباب بازی های هیجان انگیز برای فصل تابستان

به دلیل اینکه در فصل تابستان کودکان بیشتر در فضای باز وقت خود را می‌گذرونن،  اسباب‌بازی‌ها باید دارای ویژگی‌های خاصی باشن که در ادامه توضیح خواهیم داد:
  • عروسک باید از استحکام و کیفیت خوبی برخوردار باشه، که یکی از این ها عروسک پولیشی فیل تانی لند هست که با کیفیت عالی ساخته شده.
کودکان معمولاً از سر کنجکاوی تمایل دارن اجزای اسباب‌بازی‌ها را از هم جدا کنن و خودشان دوباره آن را سرهم کنن. همچنین اسباب‌بازی‌ها در فصل تابستان به علت گرما و تابش مستقیم نور آفتاب روی اون‌ها دچار فرسایش می‌شن. به همین منظور بهتره از اسباب‌بازی‌هایی استفاده بشه که استحکام، کیفیت و مرغوبیت بالاتری داره.
  • عروسک‌ها باید ایمنی کودک را حفظ کنن.
از اونجایی که کودکان در فصل تابستان بیشتر در فضای باز بازی می‌کنن و محافظت از آن‌ها سخت‌تره باید اسباب‌بازی‌هایی را خریداری کرد که ایمنی کودک حفظ بشه و آسیبی به بچه‌ها وارد نکنن.
  • عروسکی بخرید که مناسب رده سنی کودک باشه.
اسباب‌بازی‌های مناسب با سن و سال کودک خود خریداری کنید تا کودک بتونه به‌راحتی با آن بازی کنه، از بازی لذت ببره و اوقات خوشی را سپری کنه.
  • عروسک‌ها باید تقویت و رشد ذهنی و جسمی کودک را در پی داشته باشن.
اسباب‌بازیی که برای کودک خریداری می‌شه باید باعث تقویت جسمی، ذهنی و فکری کودک بشه تا کودک در حین بازی رشد کنه.
  • عروسک باید هیجان کودک را برانگیزه.
در فصل تابستان چون کودک می‌تونه در فضای باز بازی کنه  و لذتی متفاوت را تجربه کنه، بهتر هست اسباب‌بازی‌هایی را خریداری کرد که هیجان کودک را برانگیزه و لحظات خوش و خاطره‌انگیزی در ذهن کودک ثبت کنه.

اسباب بازی های هیجان انگیز برای فصل تابستان

تعداد و تنوع اسباب‌بازی های هیجان‌انگیز  فصل تابستان بسیار زیاد هست زیرا کودک هم می‌تونه در فضای باز  و هم در خانه بازی کنه. کودکان در ظهر تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی بهتر هست درمحیط داخلی خانه بازی کنن.  در  اینجا تعدادی از عروسک‌های مناسب داخل خانه را بررسی می‌کنیم:

حباب‌ساز

کودکان از حباب‌ساز لذت می‌برن و شاد می‌شن. همچنین به دلیل جذابیت حباب‌ها، بچه‌ها معمولاً اون‌ها رو دنبال می‌کنن و در تلاش برای گرفتن حباب در دستان خود هستن. حباب‌سازها به صورت تفنگی، برقی و دستی موجود هستن. این اسباب‌بازی از جمله‌ اسباب‌بازی‌هایی هست که هم در محیط خانه و هم بیرون از خانه می‌شه با اون بازی کرد.

شن‌بازی و گل‌بازی

از بازی‌های هیجان انگیز و دوست‌داشتنی کودکان بازی با خاک، شن و ماسه هست. شاید بتوان در خانه شرایطی فراهم کرد که کودک شن‌بازی کنه اما این کار کثیفی بسیاری داره ولی درفصل تابستان و در محیط خارج از خانه می‌توان این شرایط را فراهم آورد و اسباب‌بازی‌های مربوطه مثل بیلچه، شن‌کش، سطل و ... را خرید. همچنین بچه‌ها می‌تونن در کنار ساحل یا در جنگل یا باغچه با این وسایل بازی کنن و کارهایی همچون کشیدن نقاشی یا یک بنا پدید بیارن. این دسته از بازی‌‌ها به رشد ذهنی کودک کمک می کنن.

بهترین اسباب بازی فصل تابستان
دوچرخه

یکی از بازی‌های موردعلاقه کودکان دوچرخه سواریه. دوچرخه سواری سبب تقویت قدرت ذهنی و جسمی کودک می‌شود.

اسکوتر

این وسیله هیجان انگیز مناسب کودکانی هست که توانایی یا علاقه سوارشدن بر دوچرخه و سه چرخه را ندارن. البته اسکوتر برای سایر افراد نیز مناسب هست. کودک می‌تونه زمان زیادی با اسکوتر بازی کنه و لذت ببره و همراه شما با اسکوتر حرکت کنه. حواستون باشه که برای حفظ ایمنی، کودک باید از کلاه استفاده کنه و باید برند از اسکوتری استفاده کنه که باکیفیت باشه. اسکوتربازی باعث تعادل و حفظ هماهنگی قسمت‌های مختلف بدن می‌شه.

بازی‌های فکری

انجام بازی‌های فکری با کودک علاوه به تقویت رشد ذهنی سبب افزایش اعتماد به نفس کودک و بهبود روابط اجتماعی اون می‌شه. برای نمونه می‌شه بازی‌های فکری مثل پازل، مونوپولی و ... را نام برد. این بازی‌ها در جمع دوستانه یا خانوادگی باعث هیجان و شادی جمعی می‌شن.

تاب و سرسره

تاب‌بازی و سرسره‌بازی از جمله بازی‌های هیجان انگیز و خستگی‌ناپذیر برای کودکان هستن. تاب و سرسره در پارک حس‌وحال بیشتری دارد و هیجان‌انگیزتره. این بازی‌ها باعث اجتماعی‌شدن کودکان، یاد گرفتن روبط اجتماعی و قانون و مقرارت می‌شن. درصورتی که شرایط پارک‌رفتن فراهم نیست، می‌شه تاب و سرسره‌ای متناسب با اندازه خرید که از ایمنی هم برخوردار هستن.
تاب بازی کودک

بازی‌های آبی

  کودکان معمولاً از آب‌بازی لذت می‌برن و آب‌بازی در فصل تابستان باعث خنک‌شدن آن‌ها می‌شه. شاید والدین به دلیل هزینه، وقت یا فاصله مکانی و سختی رفت و آمد نتونن بچه‌هاشون رو به استخر ببرن. اما می‌تونن با خرید وسایلی که مناسب آب‌بازی در خانه هستن شرایط آب‌بازی در خونه رو برای بچه‌ها محیا کنن. از جمله وسایل بازی‌های آبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

تفنگ آب‌پاش

بچه‌ها تفنگ‌بازی را دوست دارن، چون یک بازی با آن هیجان‌انگیز هست و لذت زیادی به همراه داره. خانواده‌ها هم با هم‌بازی‌شدن با کودک می‌تونن در کنار هم، یک تفنگ‌بازی هیجان‌انگیز و پر از شادی داشته باشن.

استخر بادی

استخر بادی بسیار هیجان‌انگیز هست و با توجه به سن کودک، در سایزها و طرح‌های مختلف وجود داره. همچنین به دلیل عمق کم، از لحاظ ایمنی برای کودکان کم سن و سال خطری نداره.

شناور

شناور وسیله‌ایه که باعث می‌شه کودک در آ‌ب‌های عمیق‌تر  روی آب بمونه، همچنین باعث هیجان بیشتر  در او می‌شه. همچنین ایمنی کودک را حفظ می‌کنه و نمیزاره که یه وقت کودک غرق بشه.

توپ‌‌ها

توپ‌ها در انواع مختلف و سایز‌های مختلف وجود دارن. برخی از توپ‌ها مناسب فوتبال، والیبال، وسطی و ... هستن.توپ بازی یه بازی جمعیه و کودک در بازی‌های جمعی مهارت اجتماعی رو به خوبی یاد می‌گیره. این بازی به دلیل تحرک داشتن بچه‌ها، باعث تقویت آمادگی جسمانی اون‌ها می‌شه. همچنین به دلیل اینکه کودک باید در لحظه تمرکز کنه و تصمیم بگیره، رشد ذهنی و فکری کودک رو در پی داره. حتماً حواستون باشه که در صورت توپ بازی کردن در محیط خانه، تمام وسایل شکستنی را جمع کنید تا کودک بتونه به راحتی بازی کنه.

لگو

لگو برای محیط داخل خانه مناسبه و باعث تقویت و رشد ذهنی کودک می‌شه. به هنگام خرید لگو به سن و مهارت کودک توجه کنید تا کودک بتونه بیشترین لذت رو از بازی با اون‌ها تجربه کنه.
بهترین اسباب بازی کودک

ماشین کنترلی

ماشین کنترلی وسیله‌ای است که هم در خانه و هم در فضای باز قابلیت استفاده داره. شتاب و سرعت ماشین کنترلی‌ها کودک را به هیجان‌زده می‌کنن و باعث می‌شن کودک از بازی‌کردن لذت ببره.

اگر در آموزش نظم به کودکانتان به دنبال اطلاعات هستید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله آموزش نظم به کودکان با اسباب بازی و عروسک را مطالعه کنید.

کلام آخر

کودکان معمولاً تابستان را بیشتر در خارج از خانه می‌گذرونن. اسباب‌بازی‌های مورد استفاده در بیرون از خانه باید از نظر ویژگی‌هایی مثل استحکام، امنیت، رده سنی، هیجان‌انگیزبودن و تقویت رشد ذهنی و جسمی کودک مورد بررسی قرار بگیرن. بعضی از اسباب بازی های هیجان انگیز برای فصل تابستان عبارت‌اند از:
  • تاب و سرسره؛
  • بازی‌های آبی؛
  • بازی‌های فکری؛
  • شن‌بازی؛
  • و ...
 
امتیاز شما
ارسال دیدگاه