چگونه عروسک پولیشی را تعمیر کنیم

(دیدگاه 0 کاربر)

عروسک پولیشی یک اسباب‌بازی محبوب برای کودکان است و فرزند شما هر جا که باشد عروسک را هم با خود می‌برد. به همین دلیل عروسک همیشه در معرض آسیب است و هرچقدر هم که تلاش کنید عروسک آسیب می‌بیند. در این شرایط جای نگرانی نیست و درصورتی‌که با روش درست ترمیم عروسک آشنایی داشته باشید می‌توانید آن را تعمیر کنید. در ادامه یک راهنما برای تعمیر عروسک تهیه شده که می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

وحشت نکنید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که خراب‌شدن عروسک پولیشی یک اتفاق وحشتناک نیست. ممکن است کودک شما از این موضوع ناراحت باشد اما بهتر است با خونسردی با این موضوع برخورد کرده و به کودک خود آرامش بدهید. درصورتی‌که بدانید چگونه عروسک پولیشی را تعمیر کنید این موضوع هم برای شما و هم کودک شما یک فرصت برای یادگیری است. نجات دادن اسباب‌بازی کودک شما می‌تواند هم ناراحتی او را رفع کند و هم به کودک نشان دهد می‌تواند به عروسک خود کمک کند. قیمت عروسک پولیشی به مقداری قابل توجه است که برای آن وقت بگذارید و آن را تعمیر کنید.

کودک را وارد مسئله کنید

اگر برای اولین‌بار عروسک پولیشی کودک شما آسیب‌دیده باشد ممکن است برای او کمی ترسناک باشد. این موضوع مانند یک تجربه جدید است که حتی برای افراد بزرگسال نیز گاهی ترسناک است. درگیرکردن کودک در مراحل تعمیر عروسک پولیشی به او کمک می‌کند تجربه جدیدی داشته باشد و از این موضوع وحشت نکند زیرا با کمک شما و توانایی‌های خودش می‌تواند این مشکل را برطرف کند. با کودک خود حرف بزنید و به او کمک کنید عروسک دوست‌داشتنی خودش را دوباره به حالت اول برگرداند.
تعمیر عروسک پولیشی

ارزیابی شرایط عروسک پولیشی

اولین موضوعی که در تعمیر عروسک پولیشی باید به آن توجه کنید ارزیابی شرایط است. در این مرحله شما باید میزان خسارت را بسنجید. آیا عروسک نیاز به شست‌وشو دارد، آیا قطعه‌ای از آن جدا شده و یا مشکلات دیگری وجود دارد. این کار به شما کمک می‌کند بدانید به چه ابزاری برای تعمیر عروسک پولیشی نیاز دارید و سپس آن را مهیا کنید.
یکی از اقدامات موثر در این مرحله این است که یک تصویر از زمانی که عروسک سالم بوده پیدا کنید. با این روش یک منبع برای ارجاع دارید و زمانی که به مشکل خوردید می‌توانید از این تصویر استفاده کنید. اگر عروسک توضیحاتی داشته باشد می‌تواند به شما در این موضوع کمک کند.

شست‌وشوی مواد داخل عروسک پولیشی

شاید به این مرحله نیاز نباشد اما درهرصورت شست‌وشو، ظاهر عروسک را بسیار بهتر از قبل نشان می‌دهد. عروسک پولیشی معمولا در پشت خود یک قسمت مشخص دارد که باید آن را باز کرده و مواد را خارج کنید. این قسمت بر اساس نوع عروسک به‌صورت زیپ و یا دوخت است. اگر به‌صورت دوخت بود باید نخ‌ها را به‌آرامی بازکرده و سعی کنید به پوسته عروسک آسیب وارد نشود. اگر نتوانستید این قسمت را باز کنید می‌توانید از محل آسیب‌دیده مواد داخل عروسک را خارج کنید اما برای این کار مراقب باشید.
بعد از خارج‌کردن مواد، عروسک را شستشو دهید. بهتر است برای این کار با روش درست شستن عروسک پولیشی آشنا باشید زیرا روش‌های خاص خودش را دارد. در زمان شست‌وشو کودک را سرگرم کنید و از او بخواهید که صبور باشد. بعد از خشک‌شدن عروسک سراغ مرحله بعدی بروید.

اتصال دوباره قسمت خراب شده

اکنون گوش، دست یا هر قسمت از عروسک پولیشی که جدا یا خراب شده را در جای خود قرار دهید. بهتر است قبل از اینکه عروسک را پر کنید این قسمت‌ها را به هم وصل کنید زیرا بسیار راحت‌تر است و باعث می‌شود عروسک ظاهر بهتری داشته باشد بدون اینکه به نظر برسد اتفاقی افتاده است. در این مرحله می‌توانید از عکس سالم عروسک یا قسمت‌های دیگر به‌عنوان الگو استفاده کنید. برای مثال اگر دست عروسک جدا شده باشد از دست دیگر به‌عنوان راهنما استفاده کنید.
برای ترمیم محل آسیب‌دیده از دوخت استفاده کنید. بهتر است نخ ظریف، محکم و مطابق با رنگ پوسته عروسک باشد. برای این کار می‌توانید از چرخ‌خیاطی یا دوخت با دست استفاده کنید. بعد از اینکه محل موردنظر ترمیم شد اکنون پوسته عروسک شما آماده است.
کوک نردبانی روش خوبی برای تعمیر عروسک پولیشی است و در زمان دوختن مطمئن شوید دو انتهای درز به‌خوبی به همدیگر وصل شده باشند زیرا ممکن است دوباره باز شود. درصورتی‌که سوراخ بزرگ بود می‌توانید از پارچه به‌عنوان وصله استفاده کنید. هرچه در این مرحله احتیاط بیشتری داشته باشید آسیب کمتر است و محل دوختن نیز مشخص نخواهد بود.
درست کردن عروسک پولیشی

پرکردن دوباره عروسک پولیشی

در مرحله آخر عروسک را پرکرده و تا به حالت اولیه خود برگردد. سپس، عروسک را از محلی که برای پر یا خالی‌کردن مشخص شده دوباره بدوزید. اگر مواد درون عروسک را از محل آسیب خارج کرده باشید باید ابتدا مواد داخل عروسک را برگردانید و سپس تعمیر کنید اما معمولا عروسک پولیشی محل مشخصی برای خالی و پرکردن دارد. در همه این مراحل کودک را در کنار خودتان داشته باشید تا او هم کمک کند و تجربه جدیدی داشته باشد. اگر به این مطالب علاقه مند هستید درباره چگونه عروسک پولیشی را تمیز کنیم بخوانید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره روش تعمیر عروسک پولیشی توضیح داده شد. عروسک ممکن است به هر دلیل آسیب ببیند و برای تعمیر آن دستورالعمل مشخصی وجود دارد. بدون اینکه وحشت کنید ابتدا با کمک کودک مواد درون آن را خارج کرده و عروسک را شستشو دهید. سپس محل آسیب را تعمیر کرده و سپس مواد را داخل عروسک برگردانید و محل موردنظر را بدوزید.
امتیاز شما
ارسال دیدگاه