بگذارید پسرتان عروسک بازی کند

(دیدگاه 1 کاربر)
عروسک بازی پسران باعث نگرانی برخی از پدر و مادرها می‌شود زیرا والدین تصور می‌کنند عروسک‌بازی تنها به یک جنسیت خاص یعنی دخترها تعلق دارد. کارشناس‌ها نه‌تنها با این دیدگاه مخالف هستند، بلکه پدر و مادرها را تشویق می‌کنند که برای کودک پسر خود عروسک بخرند. خرید عروسک پولیشی گربه چه نقشی دارد و چگونه به فرزند پسر شما کمک می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت عروسک بازی پسران

بازی‌کردن مخصوص به یک جنسیت نیست و هم پسرها و هم دخترها باید از آن لذت ببرند. بازی‌کردن باعث می‌شود کودکان ساعت‌های طولانی سرگرم باشند و انرژی زیادی که درون آن‌ها است به شیوه درست تخلیه شود. عروسک بازی پسران و هر بازی دیگر، راهی برای نشان‌دادن هویت کودک، افکار و خواسته‌های او است و علاوه بر این موارد، از جنبه‌های مختلف باعث رشد ذهنی کودک می‌شود. 
عروسک بازی پسران مشابه دخترها طبیعی است و نباید پدر و مادرها از این بابت نگران باشند. همان‌طور که کارشناس‌ها معتقد هستند ماشین‌بازی کردن دخترها طبیعی است، در مقابل پسرها نیز می‌توانند عروسک‌بازی کنند. به‌جای تمرکز بر اینکه چه نوع بازی با جنسیت کودک سازگار است باید به این مسئله توجه کرد که بازی‌کردن چه تاثیری در رشد کودک دارد.
خطری در عروسک بازی پسران وجود ندارد و تنها خطری که پدر و مادرها باید نگران آن باشند محروم کردن کودک از بازی‌کردن است. اگر کودک نتواند به‌خوبی بازی کند بخش زیادی از مزیت‌های بازی‌کردن را از دست می‌دهد و مهم نیست کودک پسر یا دختر باشد.
بازی-با-عروسک-در-رشد-و-یادگیری

فواید عروسک بازی پسران

حس مراقبت، محبت و کمک در همه انسان‌ها وجود دارد و کودکان به دلیل روحیه لطیفی که دارند بیشتر چنین احساساتی را نمایش می‌دهند. این احساسات تنها به یک جنسیت تعلق ندارد و کودکان با هر جنسیتی که باشند می‌توانند با عروسک‌بازی احساس مراقبت و حمایت از دیگران را در خود تقویت کنند. 
عروسک بازی پسران باعث می‌شود کودک شما از نظر حس حمایت، سرپرستی، کمک به دیگران و حتی مسئولیت‌پذیری تقویت شود. اگر فرزند پسر شما عروسک‌بازی می‌کند به‌احتمال زیاد در آینده پدر بی‌نظیری خواهد بود و این روش بازی‌کردن باعث تقویت مهارت‌های مربوط به مسئولیت‌پذیری و مراقبت می‌شود.
دیدگاه غلطی که درباره عروسک بازی پسران وجود دارد باید کنار گذاشته شود و به فرزند پسر خود اجازه دهید از مزیت‌های عروسک‌بازی بهره‌مند شود. حس همدلی و محبت در همه کودکان وجود دارد و نباید با کلیشه‌های غلط احساسات را در کودک خود سرکوب کنید.

مزیت‌های عروسک بازی پسران

عروسک بازی پسران می‌تواند برای مردهای آینده مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. مزیت‌هایی که بازی‌کردن با عروسک دارد برای همه کودکان است و شاید تفاوت در کم یا زیاد بودن آن باشد. به هر ترتیب لازم است با این مزیت‌ها برای فرزند پسر خود آشنا شوید.

نیاز به دوست

عروسک مانند دوست برای کودک است و عروسک بازی پسران باعث می‌شود مهارت‌های اجتماعی و زندگی و بازی‌کردن با یک دوست را تمرین و تقویت کنند. زمانی که کودک بتواند در محیط بازی با استفاده از عروسک خود مهارت ارتباط با دیگران را تقویت کند در آینده نیز بهتر با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کند. کودک پسر شما نیاز به دوست و همراه دارد و به دلیل اینکه ساعت‌های زیادی را با اسباب‌بازی‌های خود سرگرم است، عروسک یک دوست خوب محسوب می‌شود.

تقویت مهارت‌های مراقبتی و حمایتی

مراقب کردن از فرزند تنها به زن‌ها محدود نمی‌شود و آقایان نیز در نگهداری و مراقبت از فرزند دخیل هستند. عروسک بازی پسران روشی برای تقویت مهارت‌های مراقبتی است. این کودکان می‌دانند که چگونه باید از عروسک خود نگهداری و مراقبت کنند و قطعا این موضوع در آینده نیز مشاهده می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، این کودک‌ها پدرهای بسیار خوبی می‌شوند و به‌راحتی می‌توانند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند.
غذا دادن، خواباندن، دارو دادن و هر کمک دیگری که در عروسک بازی پسران به چشم می‌خورد، نشانه خوبی از رشد حس مراقبتی کودک است. با این بازی هم کودک مهارت همدلی را تقویت می‌کند و هم با مسائل دنیای واقعی آشنا می‌شود. برای مثال هر انسانی در زندگی خود بیمار می‌شود و کودک با دارو دادن به عروسک متوجه اهمیت و روش مراقبت از افراد بیمار می‌شود.
عروسک-بازی-پسران

عروسک بازی پسران و رشد تخیل

یکی از تحقیقات نشان می‌دهد که پسرها تمایل زیادی به داشتن عروسک‌های متنوع و گوناگون هستند. پسرها با این روش سعی می‌کنند بازی‌های مختلف و گوناگون را امتحان کنند و همین موضوع یکی از روش‌های رشد تخیل در آن‌ها است. عروسک بازی پسران یکی از روش‌های موثر برای کمک به این حس است زیرا باعث می‌شود کودک یک دوست را در بازی‌های خود شریک کند. ماهیت عروسک با سایر اسباب‌بازی‌ها متفاوت است و به همین دلیل ذهن کودک برای نوع جدیدی از بازی تقویت می‌شود.

شناخت شخصیت و سرگرمی پسرها

عروسک بازی پسران باعث می‌شود شخصیت و افکار آن‌ها نمایش داده شود. پدر و مادرها با این روش هم بهتر می‌توانند از کودک مراقبت کنند و هم بهتر او را تربیت کنند. یکی از مزیت‌های عروسک‌بازی کشف سرگرمی است و باعث می‌شود کودک سرگرمی موردعلاقه خود را شناسایی کند که البته این موضوع برای پدر و مادرها نیز مفید است.

نکات انتهایی عروسک بازی پسران

اکنون که با مزیت‌های عروسک بازی پسرها آشنا شدید بهتر است به چند نکته توجه کنید.
•    اجازه دهید کودک پسر شما خودش عروسک را انتخاب کند. با این روش هم بهتر شخصیت او را می‌شناسید هم حس پسرانه بودن یا نبودن به کودک منتقل نمی‌شود.
•    درصورتی‌که بیش از اندازه درباره عروسک‌بازی کودک پسر نگران هستید و تصور می‌کنید رفتارهای نامناسبی از او سر می‌زند بهتر است با یک کارشناس صحبت کنید.
اگر قصد خرید عروسک دارید می‌توانید درباره عروسک بازی و بهبود مهارت های جسمی و ذهنی را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری 
عروسک بازی پسران برای برخی از پدر و مادرها خوشایند نیست اما روانشناس‌ها اعتقاد دارند نباید بازی‌کردن به‌ویژه عروسک‌بازی مختص به یک جنسیت خاص باشد. عروسک‌بازی تاثیر زیادی در رشد ذهنی کودک دارد و فرزند شما چه پسر و چه دختر باشد باید از مزیت‌های آن استفاده کند. بازی‌کردن با عروسک باعث تقویت حس محبت و همدلی در کودکان می‌شود و این موضوع تنها به دختر یا پسر محدود نیست.  

 
امتیاز شما
ارسال دیدگاه