اولین دوستان کودک نوپا (عروسک پولیشی)

(دیدگاه 0 کاربر)

عروسک پولیشی یکی از انواع اسباب‌بازی است که برای کودکان با هر سن مناسب است. کودک نوپا در مرحله‌ای قرار دارد که می‌خواهد به ‌آرامی مستقل شده و بر روی اشیا تسلط داشته باشد. به همین دلیل عروسک یک دوست مناسب برای کودک شما است تا با همدیگر ماجراجویی کرده و دوستان خوبی برای هم باشند.

اهمیت بازی‌کردن برای کودکان

کودکان زمانی که بزرگ‌تر می‌شوند دنیای اطراف خود را بهتر درک می‌کنند. کودکان نوپا متوجه تفاوت بین آدم‌ها، فعالیت‌های مختلف و جزئیات بسیار دیگری می‌شوند. افراد زیادی تصور می‌کنند که قدرت تشخیص کودکان زیاد نیست اما تجربه نشان داده که کودکان به‌خوبی با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کرده و میان موارد مختلف تفاوت قائل هستند. در این شرایط کودک برای این که رشد بهتری داشته باشد و بتواند به‌آرامی وارد دنیای افراد بزرگسال شود نیاز به تمرین دارد.
تمرین ‌کردن با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام می‌شود اما بهترین روش برای کودکان داشتن اسباب‌بازی است. اسباب‌بازی‌های مختلفی مانند عروسک پولیشی فیل وجود دارد که همه آن‌ها به‌نوعی محیط اطراف را برای کودک شبیه‌سازی می‌کنند. اسباب‌بازی خودرو نشان می‌دهد در دنیای بیرون یک خودروی بزرگ‌تر وجود دارد و یا عروسک نشان می‌دهد حیوانات و یا انسان‌های متفاوتی وجود دارد. هر اسباب‌بازی به یک روش برای درک دنیای بیرون به کودک کمک می‌کند.
کودک باید ابتدا با اسباب‌بازی ارتباط برقرار کند تا بتواند در محیط پیرامون خودش را عرضه کند. برای مثال کودکی که با اسباب‌بازی‌ها خود آشپزی کند باتجربه بیشتر می‌تواند به‌آرامی به پدر و مادر خود در این کار کمک کند. به همین دلیل است که بازی‌کردن برای رشد کودکان اهمیت زیادی دارد اما چرا از میان اسباب‌بازی‌های مختلف عروسک پولیشی را انتخاب کنیم؟
بهترین عروسک پولیشی کودک

عروسک پولیشی یک اسباب‌بازی مناسب برای رشد کودک است

عروسک نشان‌دهنده یک موجود زنده دیگر است که معمولا به شکل انسان یا حیوان است. همان‌طور که گفته شد اسباب‌بازی به کودک کمک می‌کند مهارت‌های موردنیاز در دنیای واقعی را بهتر آموزش ببیند و سپس از آن‌ها استفاده کند. به دلیل اینکه انسان یک موجود کاملا اجتماعی است عروسک پولیشی می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد زیرا کودک می‌تواند در نیای خود با آن ارتباط برقرار کند.
مهارت‌های اجتماعی و ذهنی زیادی با استفاده از اسباب‌بازی در کودک تقویت می‌شود اما اگر از بعد اجتماعی به این موضوع توجه شود هیچ‌چیز مانند عروسک نمی‌تواند موثر باشد. کودک با عروسک دوست می‌شود، ارتباط برقرار می‌کند، حرف می‌زند و برای حل مشکلات او تلاش می‌کند. همه این بازی‌ها علاوه بر اینکه ذهن کودک را تقویت می‌کند او را اجتماعی‌تر می‌کند. کودک با عروسک پولیشی خود سرگرم می‌شود دیگر احساس تنهایی نمی‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از کودکان همیشه عروسک همراه خود دارند زیرا در دنیایی که بیشتر اطراف کودک با انسان‌های بزرگ‌تر و مسائل دیگر پر شده عروسک یک دوست از جنس خود کودک یعنی لطافت است.

چرا عروسک پولیشی؟

عروسک پولیشی بسیار نرم است و به دلیل ظاهر جذابی که دارد کودکان را جذب خود می‌کند. عروسک‌های پولیشی به‌سرعت توجه کودک را جلب می‌کند و تقریبا همه کودکان به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر تنوع در رنگ و ظاهری این عروسک‌ها، کیفیت مناسب مواد استفاده شده نیز باعث می‌شود کودک بدون حساسیت بتواند عروسک خود را در آغوش گرفته و یا با آن بازی کند. در حال حاضر بسیاری از عروسک‌ها به شکل شخصیت‌های کارتونی و انیمیشنی ساخته می‌شوند و طرفدارهای زیادی در میان کودکان دارند.
اگر کودک نوپا بخواهد دنیای اطراف خودش را بررسی کند بهتر است یک دوست در کنار خود داشته باشد. عروسک پولیشی برای این کار یک مورد مناسب است و به کودک حس شجاعت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا با جسارت بیشتری اطراف خود را بررسی کند. این موضوع به‌ویژه برای کودکان نوپا موثر است و کودک حتی برای بررسی عروسک نیز ترغیب شده و حس کنجکاوی او تقویت می‌شود.

مزیت‌های بازی‌کردن با عروسک پولیشی

بازی‌کردن با عروسک پولیشی مزیت‌های زیادی برای کودک دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:
  • تقویت مهارت‌های گفتاری: عروسک تمایل کودک به حرف‌زدن را بیشتر می‌کند.
  • تقویت همدلی و کمک: کودک می‌تواند در دنیای خودش به عروسک کمک کرده و مشکلات او را برطرف کند.
  • تقویت تخیل: کودک بازی‌های زیادی با عروسک می‌کند که در هرکدام فرضیات و تخیلات زیادی وجود دارد.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: کودک اگر بتواند بر روی عروسک خود تسلط داشته باشد احساس اعتمادبه‌نفس می‌کند.
  • تمرین مستقل بودن: تمیزکردن عروسک، بازی‌کردن و به‌صورت کلی ارتباط با عروسک باعث افزایش حس استقلال در کودک می‌شود.
اگر علاقه دارید کودکتان بیشتر به عروسک بازی علاقه مند شود، مقاله 7 بازی با عروسک های پولیشی در مهمانی بچه ها را بخوانید.
خرید بهترین عروسک پولیشی دخترونه

نتیجه‌گیری

عروسک پولیشی می‌تواند دوست بسیار خوبی برای کودک نوپا باشد. کودک در این سن مستقل شدن را تمرین می‌کند و قصد دارد محیط اطراف خودش را بشناسد. این نوع عروسک به دلیل نرم بودن و ظاهر جذاب دوست خوبی برای کودک است تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری محیط اطراف را بررسی کند. بازی‌کردن با عروسک علاوه بر سرگرم‌کردن مزیت‌های زیادی برای کودک دارد که در این مطلب تعدادی از آن‌ها بررسی شد.
 
امتیاز شما
ارسال دیدگاه