آموزش زبان انگلیسی به کودک، با عروسک و بازی

(دیدگاه 1 کاربر)
والدین دوست دارند مهارت‌های مناسب زندگی و پیشرفت را به کودک خود آموزش دهند. آموزش زبان انگلیسی همیشه یکی از دغدغه‌های پدر و مادرها بوده است و استفاده از روش مناسب برای این کار اهمیت زیادی دارد. بازی‌کردن به دلیل ماهیت آموزنده و سرگرم‌کننده‌ای که برای کودک دارد یکی از روش‌های مناسب آموزش است و عروسک به دلیل ماهیتی که دارد یک اسباب‌بازی مناسب برای این کار است. در این مطلب آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک توضیح داده شده است پس تا انتها همراه ما باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

ذهن کودک آمادگی زیادی برای آموزش دارد به همین دلیل در این زمان آموزش‌هایی که به کودک داده می‌شود نقش زیادی در شکل‌گیری شخصیت او دارد. آموزش زبان انگلیسی هم به دلیل کاربردهای زیادی که دارد یک روش خوب است که با استفاده از آن هم کودک از نظر ذهنی رشد می‌کند و هم یک زبان کاربردی را آموزش می‌بیند. اکنون ببینیم آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک چگونه انجام می‌شود و چرا یک روش مناسب برای این کار است.
روش‌های مختلفی برای آموزش زبان به کودکان وجود دارد اما افراد زیادی بهترین روش را با استفاده از بازی‌کردن می‌دانند. بازی‌کردن برای کودکان سرگرم‌کننده و جذاب است و هیچ کودکی از بازی‌کردن دوری نمی‌کند. کودک به‌صورت ذاتی تمایل به بازی‌کردن دارد و از طریق همین بازی‌کردن بسیاری از مهارت‌های اجتماعی، ذهنی، حرکتی و ... را یاد می‌گیرند.
برای بازی‌کردن ابزار مناسب لازم است به همین دلیل آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک یکی از روش‌های موثر است. عروسک پولیشی سگ  و عروسک پولیشی خرگوش برای کودکان مانند یک دوست بسیار خوب است و به همین دلیل کودک تمایل زیادی به بازی‌کردن با آن دارد. این تمایل کودک به عروسک باعث می‌شود آموزش از طریق آن ممکن شود زیرا هم خود عروسک از جنبه‌های مختلف به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک می‌کند و هم برای آموزش زبان انگلیسی یک عروسک مناسب است.

آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک

برای آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک باید در ابتدا به چند نکته توجه کنید. اولین مورد این که نباید به کودک فشار وارد کرده و یا او را مجبور به آموزش سخت کنید. این کار نه‌تنها تاثیر ندارد بلکه باعث رنجش کودک می‌شود. تنها حدود 10 دقیقه کافی است و باید اجازه دهید آموزش به‌آرامی و در قالب بازی‌کردن باشد. بازی‌کردن بهترین سرگرمی برای کودک است و نباید این سرگرمی تبدیل به یک تجربه ناخوشایند باشد.
برای آموزش با عروسک روش‌های زیادی وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم. اولین مورد تمرین کلمات است. می‌توانید چند کلمه محدود به کودک آموزش دهید و اجازه دهید او این کلمات را با عروسک خود تمرین کند. کودک به‌صورت عادی کلماتی را که می‌شنود برای عروسک تکرار می‌کند و این کار نوعی تمرین برای او است. می‌توانید خودتان نیز در هنگام بازی‌کردن با کودک و عروسک او این کلمات را برای عروسک تکرار کنید تا کودک نیز متوجه آن شود.
روش دوم آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک استفاده از اعضای بدن عروسک است. می‌توان با اشاره به قسمت‌های مختلف بدن عروسک کلمات و حروف اضافه مرتبط با آن‌ها را به کودک خود آموزش دهید. این روش یکی از بازی‌های شناخته شده آموزش زبان است که در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف آموزش داده می‌شود.
در نهایت باید بدانید روش‌های زیادی برای آموزش وجود دارد و عروسک می‌تواند از جنبه‌های مختلف به این یادگیری کمک کند.
 

عروسک و تقویت مهارت‌های دیگر

تا اینجا درباره آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک توضیح داده شد. عروسک می‌تواند به کودک برای یادگیری زبان کمک کند اما عروسک از جنبه‌های دیگر نیز به کودک کمک می‌کند. برای مثال عروسک باعث افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی کودک می‌شود که این مورد نیز به‌صورت غیرمستقیم قدرت یادگیری کودک را افزایش می‌دهد.
اولین مورد پیشرفت عاطفی کودک است زیرا عروسک مانند یک دوست خوب برای کودک محسوب می‌شود و داشتن یک دوست باعث تقویت حس اعتمادبه‌نفس کودک می‌شود. ایجاد این حس مزیت زیادی برای کودک دارد و به‌مرور برای یادگیری علاقه بیشتری نشان می‌دهد.
دومین مورد که قبلا هم به آن اشاره شد تقویت حرف‌زدن و تمرین کلمات است. کودک در طول روز با عروسک خود حرف می‌زند و کلمات جدیدی را که آموزش دیده تمرین می‌کند. این مورد باعث افزایش قدرت جمله‌سازی کودک می‌شود و می‌تواند در آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک نقش زیادی داشته باشد.
فراموش نکنید که آموزش باید همراه با بازی کردن باشد نه به صورت فشاری زیرا کودک به ویژه اگر در سن مدرسه نباشد توانایی چنین آموزشی ندارد. سعی کنید همراه بازی کردن کلمات و جملات محدود را به کودک آموزش دهید تا ذهن او آمادگی یادگیری یک زبان جدید را داشته باشد. اگر قصد خرید عروسک برای پسر خود دارید مطلب پیشنهاد خرید اسباب بازی برای پسران را بخوانید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب آموزش زبان انگلیسی به کودک با عروسک بررسی شد و توضیح دادیم که عروسک به دلیل ماهیت آموزنده‌ای که دارد به روش‌های مختلف باعث افزایش قدرت یادگیری کودک می‌شود. با استفاده از عروسک می‌توان کلمات جدید و حروف اضافه مناسب در زبان انگلیسی را به کودک آموزش داد. علاوه بر این، کودک در زمان بازی‌کردن با عروسک ذهن خود را تقویت می‌کند که خود این موضوع نیز باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود.
امتیاز شما
ارسال دیدگاه