گران‌ قیمت‌ترین عروسک‌های دنیا

(دیدگاه 0 کاربر)

عروسک‌ها،که نماد روزها‌ی شیرین کودکی هستند و نقش مشخصی در رشد و تکامل و پرورش احساسات همدلانه و مادرانه کودکان دارند، تاریخچه‌ای غنی دارند، اما روزی روزگاری مفهوم «گران‌ترین اسباب‌بازی دنیا» یا «گران‌ترین عروسک دنیا» وجود نداشت! امروزه عروسک‌ها فقط اسباب‌بازی برای بچه‌ها نیستند. از اولین عروسک‌های ساخته شده با گل و سفال و پارچه، رسیده‌ایم به عروسک‌های چند میلیون دلاری امروزی با قطعات الماس و طلا که جزئیات آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد! به این لیست 10 تایی از گران‌ قیمت‌ترین عروسک‌های دنیا نگاه کنید.
قدمت اولین عروسک‌هایی که ساخته شده‌اند به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد، زمانی که عروسک‌ها از سنگ و گل ساخته می‌شدند. در طول سال‌ها و با پیشرفت تمدن، رشد در بازار اسباب‌بازی‌ها خیره‌کننده بوده است. امروزه اسباب بازی‌ها در مرکز صنعت چند میلیارد دلاری قرار دارند و عروسک‌هایی مخصوصاً برای بزرگسالان و حتی بچه‌ها ساخته می‌شوند، که دارای قیمت‌های نجومی هستند. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که بازار مشخصی برای اسباب باز‌ی‌های نسخه محدود وجود دارد که از مرزهای پنج تا هفت رقمی عبور کرده‌اند!
عروسک‌های موجود در این فهرست، قطعات طراحی شده‌ی منحصربه‌فردی هستند که میلیون‌ها دلار ارزش دارند. گران قیمت‌ترین عروسک‌های دنیا، دارای عناصر لوکس مانند سنگ‌های قیمتی با عیار بالا، طلای جامد و لباس‌های طراحان معروف هستند. برخی از این اسباب‌بازی‌ها آنقدر کمیاب و خاص هستند که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و گاهی در نمایشگاه‌های ویژه به نمایش در می‌آیند.
 
 
 عروسک امضا شده بی بی مادروا

10. عروسک امضا شده Bebe Madrou – قیمت 18500دلار

این عروسک در اواخر دهه 1800 توسط یک فرانسوی به نام Alexandre Motero ساخته شد که در طی 15 سال کسب و کار عروسک‌سازی، تنها چند عروسک بب مادریو ساخت و علت گران بودن آن نیز همین کمیاب بودن و قدیمی بودن آن‌ها است. به علاوه اینکه این عروسک، با امضای خاص خود سازنده ساخته شده است. اندام‌های فوقانی چوبی، پاهای کوتاه، مفاصل گرد اندام تحتانی، و تناسب عجیب و غریب تنه از ویژگی‌های جالب این عروسک است.
 

استیف دیکی
9. استیف دیکی بیر – 53803 دلار

خرس استیف دیکی علاوه بر کمیاب بودن، دارای بینی مشکی دوخته شده، چشمان قهوه‌ای مشکی، دستگاه جیک جیک کننده در پهلو و مهر طلایی است. Dickie Bears در اوایل دهه 2000 در حراج کریستیز برای فروش گذاشته شد و به قیمت متوسط ​​53803 دلار آمریکا فروخته شد. در تانی لند می‌توانید با  خرید عروسک پولیشی خرس یه عروسک جذاب مثل استیف دیکی بیر را داشته باشید.
 

8. عروسک باربی پیچک آبی – 80000 دلار

عروسک باربی پیچک یک عروسک الماس است که به عنوان هدیه تولد بیبی بلو آیوی به جی زی و بیانسه هدیه داده شد. این عروسک در سال 2013 زمانی که بلو آیوی یک ساله شده بود به او اهدا شد.این عروسک با 160 قطعه سنگ قیمتی و جواهرات طلایی کوچک، در رتبه هشتم گران‌ترین عروسک‌های دنیا است.
 
 
 

7. خرس عزادار استفان تایتانیک - 136000 دلار

خرس عزادار استفان تایتانیک، یک خرس کوچک مشکی است که برای یادبود کشتی تایتانیک که در سال 1912 غرق شد، طراحی شد. این عروسک که تنها 600 قطعه از آن در پنج اندازه مختلف وجود دارد، در حراج کریستی به قیمت 136000 دلار فروخته شد.
 


16. باربی اثر استفانو کانتوری – 302500 دلار

باربی طراحی شده توسط استفانو کانتوری که یک طراح جواهرات استرالیایی است، گران‌ترین عروسک باربی دنیا در سال 2010 بود که در یک حراجی به قیمت 302500 دلار فروخته شد. این باربی زیبا دارای یک گردنبند یقه الماس است که در مرکز آن یک الماس صورتی به ارزش 300000 دلار قرار گرفته است و یک حلقه الماس نیز در انگشتانش دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز باربی استفانو کانتوری این است که با یک کیت آرایش کامل شامل لباس، کفش، مو، مژه و آرایش جدید ارائه می‌شود. ساخت این عروسک تقریباً نیم سال طول کشیده است.
 

5. عروسک شخصیت کامر و راینهارد – 395750 دلار

این عروسک نفیس که هیچ نمونه دیگری از آن وجود ندارد، دختر بچه‌ای است با چشم‌های خاکستری آبی و موهای قهوه‌ای رنگی با بافتنی که کاملاً با کمربند خاکستری روی لباس سفید و آستین توری او ترکیب می‌شود. او همچنین یک کلاه حصیری، جوراب ساق بلند و کفش سفید دارد. این عروسک که در رتبه پنجم گران قیمت‌ترین عروسک‌ دنیا قرار دارد، در یک حراجی به قیمت 395750 دلار به فروش رسید.
 
 باربی و قصر الماس

4. باربی و قلعه الماس - 1 میلیون دلار

عروسک باربی و قلعه الماس در سال 2008 و بر اساس شخصیت اصلی فیلم "باربی و قلعه الماس" طراحی شده است که در همان سال اکران شد. این باربی مزین به 318 قطعه الماس و طلای سفید است که به افزایش ارزش این عروسک کمک می‌کند. گوشواره، یک دستبند، یک جفت صندل، یک تاج، یک گردنبند و یک انگشتر که از طلای سفید ساخته شده و با الماس واقعی تزئین شده است از دارایی‌های این عروسک گران قیمت است. عروسک باربی و قلعه الماس هرگز برای فروش ارائه نشد زیرا فقط به عنوان یک شیرین کاری تبلیغاتی تولید شد.
 

3. Steiff Louis Vuitton Teddy Bear - قیمت2.1میلیون دلار

خرس عروسکی استیف لویی ویتون در سال 2000 توسط شرکت استیف عرضه شد و در حراج کریستی در موناکو به قیمت 2.1 میلیون دلار فروخته شد. از ویژگی‌های قابل توجه خرس عروسکی Steiff Louis Vuitton این است که در یک کت اصلی Louis Vuitton عرضه می‌شود. در حال حاضر، خرس عروسکی ویتون در موزه خرس عروسکی در جزیره ججو قرار دارد، جایی که برای عموم قابل مشاهده است.
 

2. مادام الکساندر الویز – 5 میلیون دلار

مادام الکساندر الویز، مجموعه‌ای از پنج عروسک دست ساز منحصر به فرد است که توسط مادام الکساندر با هدف کمک به چندین موسسه خیریه در سال 2000 ساخته شد. این عروسک با خز Oscar de la Renta، لباس‌های کریستین دیور، و لوازم جانبی کاترین باومن، که از محصولات لوکس‌ترین برند‌های دنیا هستند، پوشیده شده و با کریستال‌های سواروسکی و الماس‌های نه قیراطی تزئین شده است. هر کدام از پنج عروسک مادام الکساندر الویز با لوازم جانبی شگفت‌انگیز متفاوتی عرضه می‌شوند.
 

مربی پرندگان
1. L’Oiseleur (مربی پرندگان) – 6.25 میلیون دلار

«مربی پرندگان» گران‌ترین عروسک جهان با برچسب قیمت 6.25 میلیون دلار است که توسط کریستین بیلی ساخته شده است و یک عروسک معمولی نیست. بلکه یک ماشین خودکار معاصر است که از شاهکارهای اولیه رباتیک قرن نوزدهم الهام گرفته شده است. این عروسک دارای 2340 قطعه فولادی صیقلی است و تیمی متشکل از 12 صنعتگر، بیش از 15000 ساعت را صرف ساخت آن کرده‌اند.
همه ما عروسک‌هایی را دیده‌ایم که پلک می‌زنند،گریه می‌کنند، خود را خیس می‌کنند، راه می‌روند و صحبت می‌کنند، اما The Bird Trainer معنای عروسک را به سطح جدیدی می‌برد. مربی پرندگان یک مرد جوان زیبا است که فلوت در دست دارد، با پوستی از چینی رنگ‌شده و چشم‌های شیشه‌ای متحرک که با دست به سبک قرن هجدهم نقاشی شده است، روی سکویی از یشم و مروارید که با طلا تزئین شده، ایستاده است. لباس‌های این عروسک از ابریشم، اطلس و مخمل ساخته شده و یک شمشیر و یک کیف مخملی بر روی کمربند خود دارد. وقتی فیگور با کلید طلایی پیچیده می‌شود، مرد جوان فلوت را به لب‌هایش می‌آورد و انگشتانش طوری حرکت می‌کنند که انگار در حال نواختن است. دو ملودی زیبای 28 ثانیه‌ای یکی پس از دیگری شنیده می‌شود. یک پرنده روی شانه مربی و دیگری در دست او آواز می‌‌خواند. پرندگان ریز منقار خود را باز و بسته می‌کنند، سر خود را می‌چرخانند و بال می‌زنند. هر پرنده 62 قسمت دارد و هم‌زمان با آهنگ فلوت حرکت می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این عروسک 1.25 متری، این است که هیچ موتور یا منبع برقی در آن وجود ندارد و چرخ دنده‌ها و فنر‌هایی که در بدنه آن پنهان شده اند، تمام این حرکات را هدایت می‌کنند.
با این اوصاف، به نظر می‌رسد که  قیمت 6 میلیون دلاری و عنوان گران‌ترین عروسک دنیا، برازنده این شاهکار است! هر چند شما برای خرید عروسک برای کودکانکان باید دقت داشته باشید. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید عروسک مقاله اسباب بازی ایمن برای کودکان را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را بدست آورید.
 
امتیاز شما
ارسال دیدگاه