چگونه بهترین عروسک را برای دخترها انتخاب کنیم؟

(دیدگاه 0 کاربر)

گاهی خرید عروسک پیچیده می‌شود، به‌ویژه اگر سلیقه و نیاز کودک خود را ندانید. عوامل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند یک عروسک برای یک کودک بهتر باشد. قطعا عروسکی که برای یک پسر 10 ساله می‌خرید با عروسکی که برای یک دختر 2 ساله می‌خرید متفاوت است و ما نیز اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در این مطلب بهترین عروسک برای دخترها معرفی شده تا برای خرید عروسک مناسب اطلاعات بیشتری داشته باشید.

ویژگی‌های مهم در خرید عروسک

قبل از اینکه به طور دقیق درباره خرید عروسک پولیشی خرس برای دخترها توضیح دهیم، لازم است به چند نکته توجه کنید. این نکات باعث می‌شوند دیدگاه بهتری نسبت به شخصیت دخترها در سنین کودکی و نوجوانی داشته باشید. مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:
•    رده سنی: اولین و مهم‌ترین موضوع رده سنی است. بخش زیادی از شخصیت کودک با بزرگ‌شدن تغییر می‌کند به همین دلیل نیازها، سلیقه و خواسته کودک تا حد زیادی به سن او وابسته است. 
•    علایق کودک: ممکن است کودک شما به یک شخصیت انیمیشنی، یک حیوان خاص و یا یک عروسک خاص علاقه داشته باشد. در این شرایط علاوه بر سن باید سلیقه او را هم در نظر داشته باشید.
•    جنس عروسک: نرم بودن، سختی و به‌طورکلی جنس موارد به‌کاررفته در عروسک مهم است و باید بر اساس نیاز سنی کودک تهیه شده باشد.
•    رنگ و مشخصات ظاهری: ظاهر عروسک علاوه بر اینکه باید برای کودک دلنشین باشد، باید با شخصیت او ارتباط برقرار کند. به همین دلیل ظاهر بیشتر عروسک‌ها دوستانه است تا با دنیای کودکان همخوانی داشته باشد.

ویژگی-‌های-مهم-در-خرید-عروسک

انتخاب بهترین عروسک برای دخترها 

اکنون که با موارد مهم برای انتخاب عروسک آشنا شدید، بهتر است به طور دقیق‌تر به موضوع بهترین عروسک برای دخترها نگاه کنیم. به دلیل اینکه سن تاثیر زیادی برای انتخاب عروسک مناسب دارد توضیحات بر اساس سن است اما موارد دیگر هم در نظر گرفته شده است.

بهترین عروسک برای دخترهای زیر یک سال 

مرحله نوزادی تا سال اول زندگی کودک است و انتخاب عروسک برای کودکی که تنها چند ماه دارد به چند نکته توجه کنید. نوزاد توانایی حرکتی زیادی ندارد و نمی‌تواند عروسک را در آغوش بگیرد یا زیاد آن را حرکت دهد. با وجود این، کودک هنوز هم عروسک را دوست دارد و سعی می‌کند با آن ارتباط برقرار کند. به همین دلیل عروسکی که برای نوزاد می‌خرید باید نرم و قابل فشار دادن باشد. این موضوع هم باعث می‌شود کودک بهتر بتواند عروسک را لمس کند و هم به او حس اطمینان می‌دهد.
بهتر است ترکیب رنگی عروسک زیاد نباشد و حداکثر 3 رنگ در آن استفاده شده باشد. عروسک مناسب در این سن باید بدون خطر باشد یعنی هیچ قسمت تیز و خطرناکی در آن نباشد. همچنین بهتر است اندازه آن متوسط باشد زیرا اندازه بزرگ برای کودک خطرناک است. در انتها به این نکته توجه کنید که عروسک‌های سخنگو یا عروسک‌هایی که چراغ دارند مناسب نیستند زیرا ممکن است کودک را بترسانند.

بهترین عروسک برای دخترهای یک تا سه سال 

در این سنین کودک راه‌رفتن را آموخته است و تلاش می‌کند عروسک را همراه خود داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود عروسک در معرض آلودگی زیاد باشد و به‌سرعت کثیف شود. به همین دلیل بهتر است عروسکی که برای این سنین تهیه می‌کنید قابل شست‌وشو باشد. همچنین بهتر است عروسک مقاوم باشد زیرا کودک فعالیت زیادی در این سنین دارد. انتخاب بهترین عروسک برای دخترها در این سنین به دلیل اینکه مرحله مهمی از زندگی است اهمیت زیادی دارد.
کودک در این سنین هنوز هم در معرض آسیب از جمله خفگی است پس هنوز سن مناسبی برای خرید عروسک‌های بزرگ نیست. اگر عروسک کمی کوچک باشد مانعی ندارد اما عروسک‌های بسیار کوچک مناسب نیستند زیرا کودک ممکن است آن‌ها را وارد دهان خود کند.
رویاپردازی در این سنین شروع می‌شود و به همین دلیل عروسک یک دوست و وسیله مناسب برای تقویت توانایی‌های ذهنی کودک است. برای آنکه کودک با عروسک خود ارتباط برقرار کند بهتر است در این سن هنوز هم دنبال عروسک‌های پولیشی و نرم باشید تا حس اعتماد به کودک القا شود. در این سن کودک تلاش می‌کند عروسک‌های جدید داشته باشد به همین دلیل ممکن اگر عروسک دیگری برای او بخرید از این موضوع استقبال می‌کند.

بهترین عروسک برای دخترهای سه تا شش سال

در این سنین کودک سریعا رشد می‌کند و با بسیاری از مسائل آشنا می‌شود به همین عروسک می‌تواند یکی از بهترین اسباب‌بازی‌ها برای او باشد. بهترین عروسک برای دخترها در این سنین باید به رشد ذهنی آن‌ها کمک کند.
قوه تخیل کودک در این سنین بسیار فعال است و دختربچه‌ها تمایل دارند نقش مادر را بازی کنند. برای مثال ممکن است لباس‌های عروسک را تعویض کنند، آن را مرتب کنند و یا در مسائل مختلف در دنیای خیالی خود به عروسک کمک کنند. به همین دلیل هنگام خرید عروسک برای دختربچه‌ای که در این سنین است بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که لباس داشته باشد و بتوان آن را تعویض کرد.
به دلیل اینکه کودک از نظر سنی بزرگ‌تر شده نیاز به عروسک‌های متنوع‌تر دارد. در این سنین می‌توانید عروسک‌های کوچک‌تر از قبل هم بخرید اما مراقب کودک باشید. کودک در این سنین شخصیت‌های کارتونی را درک می‌کند به همین دلیل خرید عروسک‌های مشابه با شخصیت‌های انیمیشنی گزینه مناسبی است.
زمانی که سن کودک از 4 سال عبور کند تلاش می‌کند شخصیت مستقلی داشته باشد. عروسک‌هایی که باعث تقویت این احساس در کودک می‌شوند گزینه مناسبی هستند. برای مثال عروسک‌های قابل پرستاری باعث می‌شوند کودک به آن‌ها رسیدگی کند. در نتیجه این کار اعتمادبه‌نفس کودک بیشتر شده و می‌تواند شخصیت مستقل خود را تشکیل دهد.
بهترین-عروسک-برای-دخترهای-زیر-یک-سال 

بهترین عروسک برای دخترهای هفت ساله 

شخصیت‌های فانتزی یکی از بهترین عروسک برای دخترها در سنین مدرسه هستند. دختر بچه‌هایی که به مدرسه می‌روند ساعت‌های زیادی انیمیشن تماشا می‌کنند و به همین دلیل عروسک شخصیت‌های کارتونی انتخاب خوبی است.
دختران در این سنین ارتباط عمیقی با عروسک خود دارند و آن را بهترین دوست خود می‌دانند. بهتر است عروسکی که برای دخترهای مدرسه‌ای تهیه می‌کنید قابل پرستاری باشند. برای مثال موهای عروسک قابل شانه زدن باشد و یا بتوان لباس آن را تعویض کرد. دختربچه‌ها حس مادرانه را همیشه همراه خود دارند و نباید این موضوع را فراموش کنید.

بهترین عروسک برای دخترهای بالای 7 سال

در این سنین شخصیت دخترها بسیار مستقل شده و البته هر نوع عروسکی را نمی‌پسندند. معمولا دخترها با بالارفتن سن کلکسیون عروسک جمع‌آوری می‌کنند و البته تنوع عروسک‌ها نیز بسیار بیشتر از قبل است. در این سنین اندازه عروسک محدودیتی ندارد و می‌توانید در هر اندازه‌ای که می‌خواهید برای آن‌ها عروسک بخرید.
تنوع عروسک در این سنین نیز مهم است پس بهتر است گزینه‌های شما تکراری نباشد و عروسکی که قبلا نداشته را برای او بخرید. به دلیل اینکه شخصیت دخترها در این سنین تا حد زیادی شکل گرفته بهتر است به سلیقه آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد. ممکن است برخی دخترها عروسک‌های بزرگ، برخی عروسک حیوانات و برخی نیز عروسک‌های کوچک دوست داشته باشند.
برای اینکه بهترین خرید را در انتخاب عروسک داشته باشید نکات مهم در ایمنی عروسک برای کودکان را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری 
بخش زیادی از رشد شخصیت کودک تحت‌تاثیر اسباب‌بازی‌های او است. عروسک تنها یک اسباب‌بازی نیست بلکه یک وسیله برای رشد مهارت‌های مختلف در کودک است. در این مطلب بهترین عروسک برای دخترها از نظر سنین مختلف توضیح داده شد. به‌طورکلی هر چه سن کودک بالاتر می‌رود می‌توانید عروسک‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر برای او خریداری کنید. همچنین با بالارفتن سن بهتر است عروسک‌های متنوع‌تر برای کودک خود بخرید.
امتیاز شما
ارسال دیدگاه