چرا کودکان شیفته عروسک پولیشی و نرم هستند؟

(دیدگاه 1 کاربر)

بازی کردن برای بچه‌ها مثل یک حوض کوچیک است که ماهی‌های کوچک قرمز رنگی ­در آن شنا می‌کنند، برای ماهی­ها بزرگی و کوچکی حوض مهم نیست! تنها مساله مهم احساس خوبی است که از بازی کردن و شنا کردن بدست می‌آورند.

پس همانطور که نباید ماهی را از حوضش جدا کرد؛ بچه­ ها هم برای لذت بردن از زندگی و آرامش نیاز به بازی کردن و هیجان بازی و البته عروسک‌بازی دارند. در این میان بازی با عروسک پولیشی فیل این آرامش و اطمینان‌خاطر را برای بچه ­ها فراهم می­کند­ که همیشه یک دوست عزیز کنارشون دارند.
 
شاید یکی ­از دلایلی که بچه ­ها شیفته عروسک­ پولیشی هستند؛­­ می‌تواند این باشد که خودشون حق انتخاب کاراکتر عروسک را دارند­­ و این دوست صمیمی تجربه اولین انتخاب بچه­ هاست.
بچه ­ها عاشق عروسک پولیشی و نرمی آن می­شوند که خود به عنوان یک همراه انتخاب کردند و حالا این حس خوب مالکیت، برایشان مسئولیت‌پذیری را به همراه دارد.
عروسک پولیشی دوست خوبی است که بچه ­ها می­توانند همه جا همراه خود داشته باشند و از حضورش لذت ببرند و بدون دغدغه­ با آن بازی کنند، آن‌ها را حمام یا تفریح ببرند و این کار قوه تخیل و مهارت­های نهفته‌ای که ممکن است در پس ذهن­های کوچکش قایم شده، شکوفا کند!

نقش عروسک­ پولیشی و نرم در رشد کودک

خیلی از بچه­ها قدرت بیان احساساتشان را ندارند و داشتن یک عروسک پولیشی برایشان این امکان را فراهم می­کند تا حس­هایی که قادر به بیانش با والدین نیستند را با عروسک محبوبشان در میان بگذارند و از ترس­ها یا تنش­هایی که از محیط اطرافشان دریافت می­کنند و قدرت انتقالش را ندارند با زبان ساده و کودکانه به دوست محبوبشان بگویند، و این حس اطمینان را در کودک پرورش می­دهد.
بچه‌ها برای عروسک پولیشی محبوبشان اسمی انتخاب می­کنند و عروسک را با دنیای واقعی خودشان روبرو می­کنند و این آرامش را برای خودشان به ارمغان می­آورد، که دوستی نرم و مهربان حتی در موقع خواب یا غذا خوردن و یا حمام کردن در کنار آن‌هاست و این موجود نرم را حتی در موقع استراحت می­توانند در آغوش خود بگیرند و از ترس­های کودکانه بدور بمانند.

نقش عروسک پولیشی و نرم در شکل‌گیری تخیلات کودک

“کریستوفر مور” کلام جالبی در مورد کودکان گفته ؛
کودکان چون به دنبال جادو هستند، آن را می بینند.
و این جادو را می­توانید در برخورد بچه­ها با عروسک پولیشی محبوبشان ببینید. دنیای خیالی که به بچه­ها این امکان را می­دهد که با عروسک پولیشی خرسی چای بخورند، به سفر بروند­ و یا حتی شروع به پرواز کنند.
وقتی بچه­ها دنیای تخیلی خودشون را می‌سازند و با عروسک‌ پولیشی و نرم محبوبشان بازی می‌کنند، به جای عروسک‌، خودشان فکر می‌کنند و احساسات مختلفی را تجربه می‌کنند. به این ترتیب آن‌ها به‌تدریج یاد می‌گیرند که چطوری پیام­های ناشی از افکار و احساسات و واکنش‌های که دیگران بهشون منتقل می‌کنند را درونی کنند و از استرس به دور بمانند. بچه­ها در بازی با عروسک‌ پولیشی خود با چالش‌های زیادی برخورد می‌کنند، که باید به تنهایی حلش کنند. این موضوع به بچه­ها، قدرت تفکر و حل مسئله را یاد می‌دهد و آن‌ها را برای روبه‌رو شدن با مشکلات واقعی زندگی آماده می‌کند.
 

نقش عروسک پولیشی و نرم در توسعه همدلی کودک

یکی دیگر از دلایل مهمی که بچه­ها عاشق عروسک پولیشی ونرم می‌شوند، احساس همدلی و مراقبت کردن است.
وقتی عروسک از روی تخت یا مبل به زمین می‌افتد، سراسیمه به سراغ عروسک خودش می‌رود تا مطمئن شود که آسیبی ندیده است. بازی با عروسک پولیشی به بچه­ها یاد می‌دهد، چطور با اطرافیان و دوستانشون همدلی کنند.

نفش عروسک پولیشی و نرم در شکل‌گیری شخصیت کودک

مهم­ترین دلیلی که بچه­ها عاشق عروسک پولیشی و نرم می­شوند این است که می‌توانند به راحتی شبیه بزرگترها با آن‌ها رفتار کنند!
بچه­ها عاشق پیروی کردن و الگوبرداری از بزرگترها و والدینشان هستند و به خوبی می‌توانند نقش پدر یا مادر را برای عروسک پولیشی که در اختیار دارند، ایفا کنند و دنیای بزرگتری را برای خود ایجاد کنند. احساسات­، خواسته­ها­، نیازها و آرزوهای خود را با زبان عروسک پولیشی محبوب و دوست­داشتنی­شان بیان ­کنند و در قالب والدین سعی در عملی کردن آن خواسته شروع به بازی می­کنند. این موضوع باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس کودک شده و سعی می­کنند راه حلی برای دریافت آرزوها و خواسته­هایشان پیدا کنند. 

نقش عروسک پولیشی و نرم در بهبود رابطه کلامی کودک

زمانی که بچه­ ها برای اولین بار صحبت کردن را یاد می گیرند، علاقه شدیدی به صحبت کردن در هر زمینه­ای پیدا می­کنند و استفاده از این مهارت جدید آن‌ها را هیجان‌زده می­کند. صحبت کردن با شخصیت­های عروسک پولیشی محبوبشان که می‌تواند در غالب حیوانات هم باشد به آن‌ها در تقویت این توانایی کمک می‌کند.
و با بیان احساسات یا خبرهای هیجان‌انگیزی که به تازگی کلماتش را یاد گرفته­اند، و گفتن این کلمات هرچند کوتاه به عروسک نرم دوست داشتنی­شان، می توانند نهایت لذت را ببرند. اگر میخواهید بدانید چطور می‌توانید از بازی کردن لذت ببرید مطلب تفریحات لذت بخش برای کودکان و والدین را بخوانید.

و در کلام آخر؛ بهترین حس دنیا داشتن دوست خوبی است که،همیشه همراهت باشه و بتوانی از تمام دغدغه‌هایت با او صحبت کنی. بدون ترس و بدون هرگونه اضطرابی، از رازها و آرزوهات بگی و از این هم صحبتی نهایت لذت را ببری.
عروسک پولیشی و نرم می­تواند بهترین دوست برای بچه‌های دلبند ما باشد تا بتوانیم حتی برای چند ساعت آن‌ها را از دنیای منفی اطرافشان دور کنیم و بگذاریم از زیبایی‌های دنیا نهایت لذت را برده و در دنیای قشنگ و معصوم کودکی­شان غرق شوند.
امتیاز شما
ارسال دیدگاه