تفریحات لذت‌بخش برای کودکان و والدین

(دیدگاه 0 کاربر)

"تفریحات لذت بخش برای کودکان و والدین" عبارتی است که بسیاری از والدین در طول سال‌ها جستجو کرده‌اند. سرگرم نگهداشتن موفقیت آمیز بچه‌ها، جام مقدس والدین است، به ویژه در طول تعطیلات مدرسه، هر چیزی که آنها را درگیر کند و شاید در این راه آموزش دهد، برنده است. به همین دلیل، با شروع تعطیلات تابستانی مدرسه، بسیاری از مادران و پدر‌ها به دنبال ایده‌ها و کارهایی برای سرگرم نگه داشتن بچه‌ها هستند. در این مقاله، فهرستی از کارهای شگفت‌انگیز و تفریحات لذت بخش برای انجام دادن با بچه‌ها را گردآوری کرده‌ایم، از کارهای دستی گرفته تا بازی‌ها،  فعالیت‌‌ها و عروسک پولیشی خرگوش که به توسعه مهارت‌های کلیدی نیز کمک می‌کند. عروسک پولیشی سگ یکی از اسباب بازی هایی است که به کودکتان در برقراری ارتباط با دنیای اطراف کمک می‌کند. با این ایده‌های عالی از بودن در کنار خانواده نهایت استفاده را ببرید! 

 گذراندن وقت با کودک

گذراندن وقت و داشتن تفریحات مشترک با فرزندتان، برای رشد و سلامت کودک مفید است. به این دلیل که رابطه شما را تقویت می‌کند و اعتمادبه‌نفس فرزندتان را افزایش می‌دهد. این زمان فرصتی است برای این‌که توجه کامل خود را به فرزندتان بدهید و این پیام را بفرستید که او مهمترین چیز برای شماست. به شما کمک می‌کند دنیا را از دید فرزندتان ببینید، در مورد علاقه‌ها، دوست نداشتن‌ها، نگرانی‌ها و ناامیدی‌های فرزندتان بیشتر بدانید، راهنمایی‌اش کنید، با او صحبت کنید. اشتراک‌گذاری زمان و داشتن تفریحات مشترک می‌تواند برای شما نیز عالی باشد. این شانس شماست که دوباره بچه شوید و فقط لذت ببرید!
 

1-بازی‌های فکری و گروهی

بازی‌های متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف و جود دارد که علاوه بر سرگرمی و تفریح، می‌تواند به رشد خلاقیت و قدرت استدلال کودک شما کمک کند. با‌ هم بازی‌های کلمه‌ای انجام دهید و جوک و معما بسازید. بازی‌های رومیزی مانند درست کردن پازل، مار و پله، منچ، مونوپولی، دومینو و بازی‌های ساده با ورق به کودک شما کمک می‌کند تا یاد بگیرد که به نوبت بازی کند و عادلانه بازی کند.
 

2. اوریگامی، رنگ‌آمیزی، نقاشی و کاردستی

شاید ساده به نظر برسد، اما نقاشی و کار با رنگ‌ها، یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای والدین و کودکان است. ساخت حیوانات و اشکال کاغذی از روی الگو و ساختن وسایل جدید با استفاده از چیزهای مختلفی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید، یک ایده خوب برای گذراندن وقت با فرزندانتان در یک بعد از ظهر بارانی است. ساختن بادبادک، ساعت آفتابی، پره بادی، جعبه یادگاری، استیکر و کارت پستال برای همه لذت‌بخش خواهد بود.

3. یک نمایشنامه اجرا کنید

جنبه خلاق فرزندتان را تشویق کنید و از او بخواهید تا یک برنامه کمدی را با چند جوک آماده کند که تمام اعضای خانواده را بخنداند. یا با کمک هم داستانی برای نمایش بچینید و اجرا کنید. بازی پانتومیم یا اجرای تئاتر عروسکی نیز لحظات لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد.
 

4. باغبانی و کاشت گل و گیاه

باغبانی یک فعالیت خانوادگی سرگرم کننده کلاسیک است که در آن کل خانواده می‌توانند با هم پیوند بخورند و از آن لذت ببرند. گیاهان زیادی وجود دارند که حتی یک کودک خردسال هم می ‌تواند بدون دردسر آنها را رشد دهد و در عین حال احساس مسئولیت، صبر و استقامت را با انجام وظایف عادی خود مانند آب دادن، هرس کردن و .. را یاد بگیرد.
 

5.مصاحبه‌های خانوادگی انجام دهید

بچه ها کنجکاو هستند، این کنجکاوی را تشویق کنید و به آنها کمک کنید تا با اعضای خانواده مصاحبه کنند، آنها را به چالش بکشید تا چیزی را که هرگز نمی دانستید پیدا کنند. متقابلا شما هم می‌توانید با فرزندتان مصاحبه کنید و با شخصیت وی بیشتر آشنا شوید. فیلم‌برداری یا ضبط صدای این لحظات، ایده بسیار خوبی برای مرور خاطرات در سال‌های آینده خواهد بود.
 

6. آزمایشات علمی انجام دهید

اگر فرزند شما به علم علاقه دارد، آن را پرورش دهید. آزمایش‌های علمی واقعاً سرگرم‌کننده و ایمن وجود دارد که می‌توانید فقط با اشیاء موجود در خانه و مواد موجود در آشپزخانه خود انجام دهید. برای ایده گرفتن می‌توانید از یوتیوب کمک بگیرید!
 

7. شجره نامه خانوادگی بسازید

فرزندان شما چقدر در مورد خانواده خود می‌دانند؟ نه تنها کشیدن درخت خانوادگی سرگرم کننده است، بلکه یکی از کارهای مورد علاقه ما برای انجام دادن با بچه‌ها برای آموزش کمی تاریخ خانوادگی به آنها است. ممکن است داستان‌های بسیار جالبی در مورد خانواده خود بیابید که هرگز نمی‌دانستید.
 

8. با کمک هم آشپزی کنید

آشپزی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان با بچه‌ها انجام داد که بدون توجه به سنشان چیزهای زیادی به آنها می‌آموزد. با مجموعه‌ای از دستور‌العمل‌ها شروع کنید و سپس به همه یک شغل مناسب سن اختصاص دهید.کودکان از درست کردن کیک و شیرینی لذت می‌برند. با مواد و تکنیک‌هایی خلاقیت به خرج دهید تا خاطرات خوشمزه بسازید.
 

9. یک فیلم خانوادگی هفته داشته باشید

برای انتخاب فیلم، بین «انتخاب والدین» و «انتخاب بچه‌ها» به تفاهم برسید و مطابق با مضمون فیلم، حال و هوای خود را تنظیم کنید و اجازه دهید جادوی فیلم شما را در برگیرد. در حالی که با هم می‌خندید، گریه می‌کنید، یاد می‌گیرید و کاوش می‌کنید، لحظات لذت‌بخشی خواهید داشت.
 

10. موزیک ویدیو بسازید

موزیک ویدیوی خود را بسازید و با تمام اعضای خانواده به سادگی سرگرم شوید. از بچه‌ها بخواهید ویدیو را طراحی کنند، از جمله اینکه هر کس کجا قرار بگیرد، چه آهنگی قرار است خوانده شود، همه چه لباسی بپوشند، و این مجموعه چگونه خواهد بود. سپس از گوشی خود برای ضبط ویدیو استفاده کنید و برای خانواده و دوستان بفرستید تا آن‌ها را بخندانند.
 

11. پیک نیک و کمپینگ

اگر به طبیعت علاقه دارید، پس چرا چادر نزنید و به کمپینگ نروید! در طول روز تاب بازی کنید، بدوید، ماهی‌گیری کنید، آب‌بازی کنید و لذت ببرید. اگر تصمیم گرفتید شب را در طبیعت بمانید، کیسه خوا‌ها را بیرون بکشید، شاید حتی یک آتش کوچک روشن کنید و دور آتش بنشینید و داستان‌های خنده دار یا ترسناک بگویید و این لحظات زیبا را در کنار فرزندانتان به خاطر بسپارید.
اگر می‌خواهید بدانید با عروسک چطور می‌شود با کودک ارتباط برقرار کرد، مقاله بازی درمانی، فواید و تکنیک های مختلف آن را بخوانید.
 

11. پیاده‌روی، دوچرخه سواری، ورزش و بازی در بیرون

کودکان همیشه از فعالیت‌های بیرون از خانه استقبال می‌کنند. به ویژه که می‌توانید این کارها را در خلال فعالیت‌های روزمره خود بگنجانید. زمانی را برای رفتن با هم به پارک، شهر بازی، موزه و مکان‌های تفریحی اختصاص دهید. مسیرهای جدید کشف کنید، روی چمن ها دراز بکشید و در ابرها به دنبال اشکال یا حیوانات بگردید. در یک شب تاریک و روشن، به بیرون بروید و به ستاره ها نگاه کنید. سال‌ها بعد از یادآوری این لحظات، لبخند خواهید زد!
امتیاز شما
ارسال دیدگاه